You've gotta analyze related topics in Google Trends to develop a deep understanding of your audience's needs.

Tags are basically just a reflection of a real process. For me, the whole idea behind tags is about understanding the psychology behind it. By doing so, as a business and creator, you can gain a true understanding of what people want and what you have to offer - something that they truly need. When you have content or services that people really need, you're good to go for a long time.

YouTube is a great platform for figuring out what you have to offer and what people want from you. All you need to do is create content and keep in mind what type of content you excel at, as well as the thoughts and words associated with the content or business group you want to be a part of.

To begin, you can make a music video, for example, and tag it with specific genres and types of music. Then, you can use Google Trends, which will show you how well your specific topic is performing and in which countries it is popular. It will also reveal related topics that are associated with your chosen topic.

Here's how it basically works: Let's say you made an ambient music video. After analyzing it in Google Trends, you discover that people who are into ambient music are also interested in "1 Hour of music" type of content. This gives you more ideas for content, and the cycle continues as long as you make it a habit to explore the psychology behind your topic and professional field, learning what people truly need and what works best for them.

Another tool that can help you is Tube Buddy (and I should also mention Vid IQ because it's also really good). This tool, as a habit, provides you with passive information about the field in which you want to succeed. It works similarly to the first example, where you create content and learn from your own actions. Tube Buddy helps you learn from other creators' strengths and weaknesses.

Basically, it functions as a Chrome extension that shows you the tags and statistics of a specific video on YouTube. So, in this example, let's say you find an ambient video and you admire how well it performs in terms of numbers and views. Tube Buddy will show you the words they used and what they are doing right in terms of positioning their content. Now, you have more words associated with your topic that you can analyze in Google Trends to gather even more information. You can repeat this cycle over and over to become clearer and more specific about what you offer to your market. By doing so, you develop a deep understanding of your audience, and they can always tell if you are on the same page as them or not.


  • Tags are a shadow of the real process
  • Understanding the psychology behind tags is important for businesses and creators
  • YouTube is a good platform for understanding what people want and what you have to offer
  • Making content and keeping in mind what kind of content you are good at and what kind of thinking and words surround your desired group
  • Using Google Trends to analyze the performance of your topic and its popularity in different countries
  • Analyzing related topics in Google Trends to generate more content ideas
  • Tools like Tube Buddy and Vid IQ can provide passive information about your field and help you learn from other creators
  • Tube Buddy shows tags and stats of certain videos on YouTube, helping you analyze the positioning and success of other creators' content
  • Analyzing the wording used by successful videos and using Google Trends to gather more information
  • Repeating this cycle to become more specific and develop a deep understanding of your audience.


태그는 본질적으로 실제 프로세스의 반영입니다. 나에게 있어 태그의 전체 아이디어는 그 뒤의 심리학을 이해하는 것입니다. 이렇게 함으로써 비즈니스와 크리에이터로서 당신은 사람들이 원하는 것과 당신이 제공할 수 있는 것, 그리고 그들이 정말 필요로 하는 것을 참으로 이해할 수 있습니다. 사람들이 정말 필요로 하는 콘텐츠나 서비스가 있을 때, 장기적으로 성공할 수 있습니다.

YouTube는 당신이 제공할 것과 사람들이 당신으로부터 원하는 것을 이해하는 데 훌륭한 플랫폼입니다. 당신이 할 일은 콘텐츠를 만들고 어떤 유형의 콘텐츠에서 뛰어나다는 것, 그리고 당신이 속하고 싶은 콘텐츠나 비즈니스 그룹과 관련된 생각과 단어를 기억하는 것입니다.

시작하려면 음악 비디오를 만들어 특정 장르와 음악 유형으로 태그를 지정할 수 있습니다. 그런 다음 Google Trends를 사용할 수 있습니다. 이는 당신의 특정 주제가 얼마나 잘 수행되고 어느 나라에서 인기가 있는지 보여줄 것입니다. 또한 선택한 주제와 관련된 주제도 나타낼 것입니다.

기본적으로 다음과 같이 작동합니다. 예를 들어, 당신이 앰비언트 음악 비디오를 만들었다고 가정해 보겠습니다. Google Trends에서 이를 분석한 후, 앰비언트 음악에 관심을 가진 사람들은 또한 "1 시간 음악" 유형의 콘텐츠에 관심이 있다는 것을 알게 됩니다. 이것은 당신에게 더 많은 콘텐츠에 대한 아이디어를 제공하며, 사람들이 정말로 필요로 하는 것과 그들에게 가장 적합한 것을 학습하는 습관을 만드는 한 계속됩니다.

다른 도구로는 Tube Buddy가 있습니다(그리고 Vid IQ도 언급해야 합니다. 왜냐하면 정말 좋기 때문입니다). 이 도구는 성공하고 싶은 분야에 대한 수동적인 정보를 제공합니다. 이는 처음 예제와 유사하게 작동하며, 당신이 콘텐츠를 만들고 자신의 행동에서 학습하는 것입니다. Tube Buddy는 특정 YouTube 비디오의 태그와 통계를 보여주는 Chrome 확장 프로그램으로 작동합니다. 따라서 이 예에서 앰비언트 비디오를 찾고 그 성능이 얼마나 좋은지와 조회수 면에서 어떻게 수행되는지를 감탄한다고 가정해 봅시다. Tube Buddy는 사용한 단어와 그들이 콘텐츠를 위치시키는 데에 성공한 부분을 보여줄 것입니다. 이제 Google Trends에서 더 많은 정보를 수집할 수 있는 주제와 연관된 단어가 더 많이 생겼습니다. 이 주기를 반복함으로써 당신은 시장에 무엇을 제공하는지에 대해 더 명확하고 구체적으로 파악할 수 있습니다. 이렇게 하면 당신은 당신의 관객에 대한 심층적인 이해를 개발하고, 그들은 항상 당신이 그들과 같은 생각을 가지고 있는지 여부를 알 수 있습니다.

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